Elektrifikace - jak na ni?
Kolik mě bude stát přestavba, který typ motoru a akumulátoru je pro mě vhodný?
Tuhle otázku si klademe vždy, když začneme uvažovat o předělání svého mazlíka na elektriku…
Cena přestavby se pohybuje především podle dvou nejdražších položek a to akumulátoru a motoru.
Cenu akumulátoru určuje jeho kapacita. Při výběru je tedy nutné zvážit nejen proporce rámu (zdali se akumulátor vleze do rámu, či je nutný nosičový), ale také jestli kapacitu vůbec využijeme.
Pokud budete jezdit denně max. 30 km, je zbytečné si kupovat baterii 17 Ah s dojezdem až 100 km!
Motor nábojový či středový?
Zadní pohon má velkou výhodu v nižší ceně v porovnání se středovým motorem. Nevýhodou je však nerovnoměrné vyvážení kola, což vede k většímu náporu na komponenty v zadní části, a o něco méně plynulé dávkování výkonu. Další nevýhodou je vyšší hlučnost motoru v prudším kopci, neefektivní hospodaření s energií při vyšším zatížení a především potřeba klíče pro demontáž zadního kola s motorem v případě defektu.
Středový motor je z pohledu vyvážení a jízdních vlastností nejoptimálnější řešením, které se u současných elektrokol objevuje. Středové motory Vás mile překvapí také velice komfortním dávkováním výkonu motoru a krátkou reakční dobou asistence. Díky volbě optimálních otáček motoru (pomocí volby vhodného převodu) je středový pohon úspornější, proto dosahuje dlouhých dojezdů – až 180 km. Předností elektro kol se středovým motorem je hned celá řada, nicméně mezi ty nejzásadnější výhody patří především vysoký jízdní komfort, dlouhé reálné dojezdy, ideální rozložení hmotnosti, nízko uložené těžiště, vysoký výkon a v neposlední řadě velmi přirozený a příjemný pocit z jízdy. I ten, kdo s elektrokoly nemá žádnou zkušenost, dokáže po prvním svezení vyhodnotit, že tato varianta pohonu je nejpřirozenějším řešením z aktuálně dostupných možností.
Pokud máte možnost srovnání jízdy na nábojovém a středovém motoru, jen málokdo uvažuje o zakoupení motoru v náboji zadního kola – pokud do výběru nemusíme zohlednit pořizovací cenu. Obecně můžeme říci, že středové pohony fungují naprosto bez problému a úroveň spolehlivosti je téměř 100%. Důležité je podotknout, že samozřejmě i u středových pohonů jsou lepší a horší typy motorů, proto je dobré dobře vybrat konkrétní typ z aktuální nabídky. U elektrokola je vždy velmi důležitá přesnost dávkování výkonu motoru, tak, aby Vás elektrokolo nedostalo do nepříjemné situace. Středové motory používají obvykle hned 4 typy senzorů (snímač otáček, rychlosti). Tyto snímače zajišťují naprosto přesný, plynulý výkon asistence.
V případě přestaveb doporučujeme Váš výběr zkonzultovat a vyzkoušet si testovací kola na prodejně.
Jestliže o přestavbě uvažujete svépomocí, doporučujeme naše přestavbové kity, které obsahují všechny důležité komponenty včetně akumulátoru. Zboží Vám přijde v balíku, vy jej vybalíte, namontujete na kolo (dle návodu) a jedete. Není na tom nic těžkého a v případě komplikací jsme samozřejmě na telefonu.